TreningKosthold.no - Online Kostholds- og Treningsdagbok

South Beach dietten

En av de mer populære diettene som i utgangspunktet er en lav-karbo diett, men som likevel lar deg få lov til å inkludere karbohydrater i dietten din. Så lenge de er av rett type.

Dietten er inndelt i tre faser, hvor den første er den strengeste med tanke på hva du kan spise. Mer enn bare en diett over en gitt periode er også tanken en livsstilsendring. South Beach dietten er altså en kostholdsendring som du skal leve med!

Fase I
Denne fasen varer i to uker og skal gi deg en kickstart på vektnedgangen din. Kroppen skal her vennes til mindre og regelmessige måltider i stedet for 2-3 store måltider iløpet av dagen.

Alkohol er forøvrig forbudt under denne fasen. Måltidene skal bestå av magert kjøtt, kylling, kalkun, fisk, egg, mager ost, nøtter og grønnsaker.

Frukt og mat med karbohydrater er ikke tillatt, noe som gjør denne fasen til en lav-karbo fase. Hensikten er at kroppen skal optimalisere forbrenning av fett som energikilde.

Fase II
Etter to uker er du nå klar for fase 2. Du kan nå begynne å introdusere mer karbohydrater til dietten din, men de må likevel være av rett type. Dette vil for de fleste innebære mer velbehag enn en "null karbo" periode som for fase 1.

Det er nå tillatt med frukt, brød (fullkorn) og pasta. Du skal begynne forsiktig med f.eks. bare et karbo måltid om dagen. Denne fasen varer så lenge til du har oppnådd idealvekten din. Du må derfor holde et øye med vektnedgangen din. Dersom den stopper opp må du justere ned matinntaket.

Fase III
Når du har oppnådd idealvekten din er du i fase 3. Tanken er at denne fasen vil være permanent. Det er her tillatt mer fleksibiliet i forhold til fase 2. Du kan i mye større grad spise det du vil, men du skal fremdeles holde deg unna mat med mye tomme kalorier og dårlig fett.

Kunnskapen om mat og hvordan kroppen din reagerer på ulik mat, som du fikk i de 2 tidligere fasene skal gjøre det lettere for deg å vite hva du kan spise, og hva du ikke kan spise.

South Beach dietten er altså en livstilsendring som vil gi deg en større bevissthet til mat.

Kommenter gjerne dine meninger/erfaringer med denne dietten i kommentarfeltet under:


Kommentarer
Av Parajumpers Jakke 10/23/2017 kl 03:19:
TreningKosthold.no: Trening Kosthold Diett Øvelser Treningsprogram Linker Dagbok Fitness Kroppsbygging Slanking
[url=http://www.parajumpers-jakke-norge.com/parajumpers-jakke-kvinner-c-8.html]Parajumpers Jakke[/url]
Av canada goose outlet online 11/28/2017 kl 04:01:
TreningKosthold.no: Trening Kosthold Diett Øvelser Treningsprogram Linker Dagbok Fitness Kroppsbygging Slanking

Navn:  E-post: