TreningKosthold.no - Online Kostholds- og Treningsdagbok

Lavfett dietten

For mange vil det å kutte ned på fettinntaket være den logiske måten å gå ned i vekt på. De anser fettet som hovedproblemet til overvekten og går utifra at det er tilstrekkelig å redusere dette for å slanke seg. Dette er den mest vanlige måten å slanke seg på.

Man trenger ikke engang regne kalorier, bare ha oversikt over hvor mange gram fett de spiser. Du slipper å sulte og kan spise deg mett til hvert måltid. En enkel diett å følge, men fungerer den?

Fungerer det å kutte kraftig ned på fettet?
Joda, som de fleste dietter har også denne sin effekt. Dersom man i tillegg reduserer det totale energiinntaket vil effekten bli enda bedre. I og med at man kan spise relativt bra (bare magert), så er det også lettere å holde på muskelmassen og energinivået sitt.

For mange vil denne dietten være den enkleste å følge. Kutt ut alt synlig fett og skaff deg litt kunnskap om fettinnholdet i maten du spiser.

Et maksimalt daglig inntak på 20-30 gram fett er grensen du skal holde deg på. Ellers kan du i hovedsak spise "normalt".

Så er dette en anbefalt diett?
For noen vil denne dietten fungere greit, og dette er vel kanskje også den mest velbrukte dietten vi har. Tidligere var denne metoden sett på som den mest korrekte måten å gå ned i vekt på.

Senere tids forskning har vel konkludert med at denne dietten ikke er noe bedre enn dietter, og samtidig har fett fått en helt ny oppmerksomhet i dag. Å kutte drastisk på fettinntaket er ikke nødvendigvis så lurt med tanke på din generelle helsetilstand. Vi trenger fett som vi trenger proteiner og karbohydrater.

Kommenter gjerne dine meninger/erfaringer med denne dietten i kommentarfeltet under:


Kommentarer

Navn:  E-post: 

40 mm rhodium-plated steel blasted case with replica uk rhodium-plated steel blasted bracelet. The octagonal case has replica watches visible sand blasting at different watches uk levels and details are in place swiss replica watches.